SHARE

טסים לחו"ל? איזה כיף! רגע לפני שאתם אורזים את המזוודות והילדים, הנה כמה דברים שכדאי שתיקחו בחשבון.

פעם לטוס לחופשה בחו"ל היה עניין מיוחד שרק בעלי ממון יכלו להרשות לעצמם, אבל היום, עם טיסות הלואוקוסט והעלייה ברמת החיים טיסה לחו"ל הפכה להיות עניין שבשגרה.

אמנם טיסה לחו"ל הפכה זמינה וקלה יותר מבחינה כלכלית, אך עדיין מדובר בהוצאה לא קונה, ובמהלך שדורש התארגנות לוגיסטית די מורכבת. יש המון דברים להם תצטרכו לדאוג עוד לפני הטיסה, וכדי לעזור לכם להתכונן היטב ולא לשכוח שום דבר ריכזנו עבורכם כמה דברים משמעותיים שכדאי שתדעו.

המרת מט"ח

עם השקלים שלכם לא תוכלו לשלם בתאילנד או קפריסין, ועוד בטרם הטיסה עליכם להמיר אותם לכסף של המדינה בה תשהו. יורו, דולר, יין או כל מטבע אחר – המרת מט"ח היא שלב קריטי בדרך שלכם לחו"ל. כמובן שתוכלו להשתמש גם בכרטיס אשראי שמותאם לשימוש בחו"ל, אולם לא בכל מקום יקבלו כרטיס אשראי, לכן כדאי להצטייד גם בכסף מזומן, כדי להימנע מטעויות ניתן להשתמש במחשבון המרת מטבע של חברות האשראי.

בישראל קיימות מספר אפשרויות להמרת מטבע חוץ: בבנק, בעמדת המרה (צ'יינג'), בכספומט וגם בדואר. המרת מטח בדואר משתלמת במיוחד, כיוון שהיא לא כוללת עמלה, וההחלפה מתבצעת בשערי המרה אטרקטיביים במיוחד. השירות בדואר אמין ומקצועי, השטרות עוברים בדיקה כפולה כדי לוודא תקינות בטרם הגעתם ללקוח ותוכלו לרכוש שם גם מטבע חוץ באשראי.

בנוסף להמרת מט"ח, כדאי שתכינו את חשבון הבנק שלכם למשיכת כסף בחו"ל. אם לא תדאגו לכך מראש אתם עלולים לשלם עמלות גבוהות שיצטברו לסכומי כסף משמעותיים.

ישראכרט
מחשבון המרת מט"ח של ישראכרט

לא טסים בלי להזמין טיסה

המרת מטבע חוץ היא שלב יחסית מתקדם בהכנות שלכם לטיסה, וכבר הרבה קודם תצטרכו לחשוב על הזמנת טיסה. כמובן, אפשר לחכות לדילים של הדקה ה-90, אבל אם יש לכם טווח תאריכים מוגדר ויעד מועדף, כדאי להזמין מראש. לעתים הזמנה מראש עשויה דווקא להוזיל את עלות הטיסה. לפני שאתם מזמינים כרטיסים עירכו השוואת מחירים כדי למצוא את הטיסה המשתלמת ביותר.

ומה עם מלון?

אם אתם לא מתכננים טיול אוהלים, כדאי שתחשבו גם על מלון, או מקום לינה אחר כמו צימר או הוסטל. לפעמים יש חבילות משתלמות של טיסה פלוס מלון, לכן כדאי לשלב את החיפוש של השניים.

ההמלצה היא להזמין מלון מראש, עוד כשאתם בישראל, כדי לא להיטלטל עם המזוודות בחיפוש אחרי מקום לינה. אם אתם חושבים שתוכלו להשיג מחירים טובים יותר כשתהיו שם, או שאתם לא בטוחים באילו איזורים בדיוק אתם רוצים לטייל, תוכלו להזמין מלון ללילה הראשון בלבד. כך כשתגיעו ליעד תהיה לכם כרית להניח עליה את הראש, ותוכלו לחפש מקום לינה ללילות הבאים, בראש שקט.

מלון
עוד רגע אתם בחופשה

לא לשכוח מסמכים

אנחנו חיים בעידן דיגיטלי וכבר כמעט שכחנו מה זה מדפסת, ובכל זאת, כשאתם טסים לחו"ל כדאי שתדפיסו את כל הניירת הרלוונטית. כרטיסי טיסה, עותק של הדרכון, שוברים למלון ואישור הזמנה לרכב השכור. יכול להיות שתוכלו להציג את האישורים האלה בסמארטפון, אבל מה אם תהיה תקלה כלשהי ותיתקעו בלי המסמכים?

ארזתם לבד?

הטיול יהיה כיף, זה בטוח, אבל חלק מההכנות אליו עלולות להיות קצת מתישות. אריזת מזוודות היא עניין מעט מעיק ומסובך. קשה להעריך כמה בגדים לקחת ולאילו חפצים בדיוק נזדקק- לכן אנחנו נוטים לדחות את האריזה לרגע האחרון.

ההמלצה שלנו היא לא לחכות לערב שלפני הטיסה כדי לבצע את מלאכת האריזה. כשאורזים מתוך לחץ שוכחים דברים חשובים, ואורזים דברים מיותרים. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם עם שמונה מברשות שיניים, ובלי משחה אחת לרפואה, לכן חישבו על האריזה מראש.

אם לארוז ציוד לשבוע גורם לכם לחץ, עיצרו רגע ונישמו עמוק. זיכרו, זה טיול ואתם נוסעים כדי ליהנות. אם יהיה חסר משהו – בגד, מטען או קיסמי אוזניים – תמיד תוכלו לרכוש אותם בחנות הקרובה. כל עוד אתם לא נוסעים למקום ממש ממש הזוי, תוכלו לרכוש כל דבר שיהיה חסר.

מה אוכלים?

כולם יודעים שהטיול צועד על קיבתו, ועוד לפני שאתם נוסעים כדאי להתעדכן במסעדות הכי שוות ביעד שלכם. אם אתם לא שומרים על כשרות לא אמורות להיות לכם בעיות מיוחדות עם האוכל, וכדאי להתעדכן מראש רק כדי לא להפסיד את הדברים השווים.

לעומת זאת, אם אתם שומרים על כשרות המחשבה על אוכל תהיה מסובכת יותר. בארץ לא חסרים מקומות כשרים, אבל בחו"ל זה יותר מורכב. שומרי כשרות יכולים לקחת איתם מנות מוכנות המתחממות ברגע, קופסאות שימורים וגם להסתמך על בתי חב"ד ומסעדות כשרות מסוימות.

איפה מטיילים?

אוכל זה חשוב, אבל בסופו של דבר אתם נוסעים כדי לטייל. כדאי לתכנן מראש את מסלולי הטיול שלכם, ולבחור מקומות בילוי בהם תרצו לבקר. כדאי להתעדכן על חופי רחצה מומלצים, מוזיאונים מעניינים וגם לבדוק אפשרויות של הדרכות למקומות מיוחדים.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here