SHARE

טעינת רכבים בקניון, בתחנות הדלק ובתחנות עצירה לאורך הדרך, צפויה להפוך לתופעה נפוצה בשנים הקרובות. מה חשוב לדעת עליהן ואיך אפשר להתעדכן כבר עכשיו?

רכב יונדאי
בעקות עלייה בכמות הרכבים החשמליים בישראל ישנו הצורך להציב עמדות טעינה.

עם העלייה בכמות הרכבים החשמליים שנצפית בישראל, עולה גם הצורך להציב עמדות טעינה לרכב חשמלי במתחם הציבורי. ואכן, משרד האנרגיה כבר הציג את כוונתו להציב עמדות טעינה כאלה בנקודות חדשות ברחבי ישראל. כך שעם הזמן, החשש "להיתקע" עם סוללה לא טעונה, שנפוץ בקרב כל בעל רכב חשמלי, יתפוגג וייהפך ללא רלוונטי. 

מה צריך לדעת על עמדות טעינה לרכב חשמלי?

רבים מבעלי הרכבים החשמליים מחזיקים עמדת טעינה חשמלית ביתית. עם זאת, מה קורה במקרה שאתם שוכחים להטעין את הרכב בבית, יוצאים לנסיעה ארוכה או לוקחים את הרכב לטיול של מספר ימים? בדיוק למטרה זו, מיועדות עמדות טעינה במתחמים ציבוריים.

כיום כבר ניתן למצוא עמדות טעינה עבור רכב חשמלי בנקודות רבות בישראל, כך שנהגים יכולים לטעון את הרכב שלהם בקלות רבה יותר. חלק מהעמדות שתוכלו לראות סביבכם הן עמדות רגילות, שהטעינה בהן אורכת מספר שעות, ואחרות הן עמדות לטעינה מהירה. עמדות מהסוג הראשון מיועדות למצבים בהם תוכלו לעזוב את הרכב ולשוב בהמשך – הגעה למשרד למשל. העמדות המהירות, מיועדות לבעלי רכב חשמלי שרוצים לעצור "על הדרך" ולהמשיך לאחר מכן.

הסכום שתשלמו משתנה בהתאם לסוג הסוללה וסוג העמדה, ויש לבדוק אותו טרם הטעינה. התשלום מתבצע בדרך כלל באמצעות אפליקציה.

איך ניתן לדעת איפה קיימות עמדות טעינה לרכב חשמלי באזור שלי?

קיימות מפות שונות שמרכזות את הנושא ברשת. באתר של יונדאי, שמציעה מספר דגמי רכב חשמלי מתקדמים, תוכלו למצוא מפת עמדות טעינה ארצית, הכוללת הצגה נוחה של העמדות במגוון ערים בישראל. העמדות הציבוריות בישראל הן בתקן אירופאי, ומתאימות לטעינת דגמי יונדאי החשמליים. כך שאם אתם בעלי יונדאי, תוכלו לטעון את הרכב שלכם ללא כל בעיה. 

אם יש לכם רכב חשמלי מומלץ לשמור לעצמכם מפה כזו במועדפים, כדי לגשת אליה בקלות במידת הצורך.

סמל של חברת יונדאי, HYUNDAI
אתר יונדאי מספק מפת עמדות טעינה ארצית המתאימות לטעינת דגמי יונדאי החשמליים.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here